Huru hara puteri
diri ahku yg sebenar..

Saturday, 21 July 2012 @ 6:05 pm | 0 Comment [s]


hye olls..
hari ni ahku nak cerita berkaitan dgn tajuk ahku yg kat atas..

tentang diri ahku yg sebenar..
tentang perangai ahku yg sebenar..
yg tak banyak org tahu..

ahku jenis straight forward dgn org yg ahku tak kenal..
and ahku jenis yg suka mendiamkan diri..

tapi ahku bukan lah seorg yg pendiam..

kalau ahku betul2 tengah marah dgn org yg ahku kenal..
ahku akan diam kan diri..
org tanya ke.. org soal ke..
mmg ahku tak jawab..

tapi..

kalau ahku betul2 tengah marah dgn org yg ahku tak suka or tak kenal..
ahku akan cakap depan2..

lantak la korg nak kata ahku ni hipokrit ke ahpe ke..
tu diri ahku..

dengan org yg ahku kenal..
ahku tak marah dia depan2..
tapi ahku sindir dia depan2..

bukannye ahku takut ke ape..
cuma nanti kalau gaduh..
konfirm akan masam muka..

ahku dah malas nak gaduh..
lepas ni..
kalau ahku tak suka org tuh..
ahku sindir direct..

lagi satu..

ahku ni jenis org yg tak suka buka aib org..
tak suka bukak citer lama..
and tak suka maki kawan baik ahku sendiri..

ahku bg contoh...

bila ahku berkawan baik dgn org tuh..
kalau dia citer mcm2 pasal diri dia yg sepatutnya rahsia..
ahku simpan..

even kalau kiteorg gado sekali pun..
ahku takkan bukak citer pasal rahsia dia..
sebab ahku dah janji..

ahku percaya hukum Allah..

kalau ahku bukak citer pasal dia..
ahku takut nnti Allah bayar cash..
dia bukak pulak citer ahku..

lagi pun..

kalau ahku gaduh ngan bestie ahku sekali pun..
ahku takkan maki or kutuk dia..

kalau dia nak kutuk or maki ahku..
kutuk la.. maki la..

ahku tak kisah..

cuma kalau ahku terdengar dia kutuk and maki ahku..
dua je ayat ahku nak bg tahu kat dia..

''apa yg ahku dah buat kat kau..
and apa yg kau dah buat kat ahku
sepanjang kita berkawan''

kalau dia dapat tangkap maksud ahku..

Alhamdulillah la..

kalau dia takdpt tangkap..
ahku bg tau lagi..

tapi secara kiasan la..

ahku akan cakap mcm ni..

'' sepanjang ahku kawan dgn kau.. 
cuba kau ingat balik apa pengorbanan yg pernah ahku buat..
and apa pertolongan yg pernah ahku bagi..''

mesti ada org cakap..

asal ang ni mengungkit??

ahku konfirm jawab mcm nih.. :

ahku bukan mengungkit.. jauh sekali buruk siku ke ape ke..
cuba kau bayangkan.. bestfriend sendiri bila gado..
dia akan kuarkan kata2 kesat kat kau..
maki2 kau... buat fitnah kat kau..

padahal.. hakikat yg sebenar nya..
dia yg banyak terhutang budi kat kau..
bukan budi je.. duit.. masa..
semua dia hutang kau..

kau banyak berkorban untuk dia..
tapi dia sia2 kan persahabatan kau..
apa perasaan kau??

sedih?
kuciwa?
sakit ahti?
terkilan?

ahku akan ckp mcm tuh..
direct to the point..

biar la org cakap bahasa ahku kasar ke ape..
ahku tak peduli..

sebab ahku pernah jumpa org mcm ni..

bekas bestfriend ahku..

kutuk ahku.. maki ahku..
citer kat sume org kononnya salah ahku..

last2.. bila tahap kesabaran ahku dah habis..
ahku bukak citer pasal dia..
baru kau tahu malu..

tu laa...

cakap siang pandang2.. cakap malam dengar2..




Older Post | Newer Post
The Disclaimer

بسم الله الرحمن الرحيم
Hi alls. I'm human and blahblah goes here. one quote for all of you, you follow me, and I'll follow you back :D

START your day with BISMILLAHIRAHMANIRAHIM, and END it with ALHAMDULILLAH, remember that :P

If you never THANK Allah after every SMILE, then you have no right to BLAME Him for every TEAR


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


My Link-Link




The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baldi Pink Yaya

Best View at GOOGLE CHROME!