Huru hara puteri
tips untuk mencari sahabat ❤

Wednesday, 22 August 2012 @ 2:57 pm | 1 Comment [s]


hye olls..

korg ada sahabat??

kalau ade yg ta de.. ahku percaya..
sebab..
susah kan na cari sahabat?

dalam seribu kawan.. belum tentu boleh jumpa seorg sahabat..

mesti ada yg tanya kan..?
apa beza antara kawan dan sahabat?

well.. let me explain to all of you the diffrences betwen kawan and sahabat..

kawan

berada dengan kita time kita senang je..
bila kita susah.. dia tinggalkan kita mcm tu je..
sebab tu ada peribahasa yg ckp mcm ni..

''kawan gembira senang dicari.. kawan menangis sukar didapati''


sahabat

berada dengan kita time kita susah dan senang..
tak kira sesusah mana pun kita..
dia tetap akan ada disamping kita..
sebab tu.. sahabat2 nabi Muhammad s.a.w semua dipanggil sahabat..
ta de pun sorg sahabat nabi diorg panggil kawan..


well... tu cuma pendapat ahku je la..
so.. in order to find a 'sahabat'..
what you need to do is..
follow this tips..

first tips :

ikut cara Luqman Al-Hakim


honestly ahku cakap..
ahku dah cuba kat semua org yg rapat dengan ahku..
and ternyata.. berkesan..

semua marah kat ahku weh..
padahal ahku saja ja uji diorg..

hehehe..

dari situ dah dapat hint..
diorg cuma la seseorg yg bergelar kawan dlm hidup ahku..

next :

ahku pernah terbaca satu novel..
tajuk dia 'Tautan Hati' karya Fatimah Syarha Mohd Nordin
sebuah karya bercirikan islamik.. and ahku sangat suka baca..

ada satu part dlm novel tuh buat ahku terfikir..
pasal sahabat..

ni petikan dia.. :


so.. that's the second tips :)

kalau kita teringatkan ALlah bila kita jumpa dia ke..
pandang muka dia.. mmg tu la sahabat kita..
jgn fikir dua tiga kali..

and the last tips..

kalau hendak cari sahabat...
cari la mike2 yg berperangai dan bersifat seperti ini :


credit to : i luv islam

ok la... sikit tu je la pada pendapat ahku..
kalau na banyak lagi.. sila search kat google..

yg ni cuma tips2 yg ahku rasa kan penting..

kalau boleh.. cari la sahabat yg boleh bawa kita ke jalan Allah..
bukan nye jalan laen..

dan!! yang paling penting..

ingat pesan Saidina Ali bin Abi Talib..




ingat ea semua...

~~~ヾ(^∇^)




Older Post | Newer Post
The Disclaimer

بسم الله الرحمن الرحيم
Hi alls. I'm human and blahblah goes here. one quote for all of you, you follow me, and I'll follow you back :D

START your day with BISMILLAHIRAHMANIRAHIM, and END it with ALHAMDULILLAH, remember that :P

If you never THANK Allah after every SMILE, then you have no right to BLAME Him for every TEAR


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


My Link-Link




The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baldi Pink Yaya

Best View at GOOGLE CHROME!