Huru hara puteri
budi~

Wednesday, 25 July 2012 @ 11:14 pm | 0 Comment [s]


hye olls..
hari nih ahku nak mintak pendapat korg..
tentang manusia yg lupa akan budi org laen..

hari tuh ahku ada post status kat fb..



*ahku salah taip..
actually 'pengorbanan'

ok.. back to the topic..

ahku post pasal benda nih..
korg tau tak kenapa?

semua ni pasal EX-besfriend ahku la...
perangai mcm tettttt..
ahku malas nak tulis bad word..
sebab bulan2 puasa ni an..
karang kurang pahala puasa ahku..

tapi..
memang tahap kesabaran ahku dah habis dah wei..
ahku bukan nak ungkit citer lama..
jauh sekali nak tuntut balik apa yg ahku da buat kat ang
sepanjang kita berkawan weh..

tapi asal ang tak puas ahti ngan ahku weh??

ang duk pi cita kat sume org..
kononnya ahku yg hutang ang duit..
kononnya ang tolong ahku mcm2..
lepas tuh bila ang mintak tolong ahku..
ahku taknak tolong ang..

eeeiii..
kalau la ang ada depan mata ahku..
memang ahku pusing2 kepala ang..
mcm ahku pusing skru ang tau dak..
haihh..

menggelegak betul hati ahku ni..

cerita dia bermula dari sini :

dulu kiteorg kua berdua..
so.. bila dah kuar mesti singgah makan kejap an?
so ahku un beli la McD..
ahku makan la..

yg dia ni tak beli apa pun weh..
dia duk tengok ahku makan..
ahku pun segan la nak makan depan dia..
ahku tanya dia..
ada duit tak?
kalau takdak duit.. ahku boleh pinjam kan..
gila la kalau ahku nak belanja dia..
bukannya berkira..
tapi duit ahku tak cukup..

dia yg beria2 ajak ahku makan McD..
ahku ingat an beli sendiri2..
rupa2 nya dia mengharapkan ahku belanja dia..

time tuh ahku tak kenal perangai dia lagi..
so ahku pun belanja..
punya la banyak kali weh ahku belanja dia..

setiap kali kiteorg kua..
dia mmg tak segan silu kata kat ahku..
weh.. ahku takde duit.. ang belanja la ahku makan..
lapar ni..

sumpah demi Allah weh..
kalau ahku ni org kaya..
ahku belanja dia tiap2 hari..

tapi ahku ni bukannya kaya mana pun..
org biasa2 je..

pernah sekali ahku terdesak..
nak pinjam kat dia rm20..
terdesak gila bhai..

bila ahku tanya dia..
boleh tak ahku nak pinjam rm20..
nanti ahku bayar la balik..
bukannya ahku tak bayar..

ahku ingat lagi dia buat muka tak suka..
memek muka mcm tak suka lah..
tak suka ahku mintak tolong dia..

tapi alhamdulillah lah..
dia bagi pinjam..

cuma..
part yg lepas tu..

selepas hari yg ahku pinjam dia duit tuh..
kiteorg kua lagi..
gi library..
study..

ko tau dia kata apa kat ahku?
dia kata mcm nih..

weh.. ahku teringin la nak makan kfc..
jum weh.. ang belanja ahku..
ahku kan dah pinjam kan kat ang duit..
ang dah lupa ke weh?
ang ni kan..

perghh!
boleh dia cakap mcm tuh kat ahku..
yg selama ni ahku dah banyak tolong dia..
banyak duit ahku habis kat dia..

tak pernah sekali pun ahku keluarkan perkataan mcm dia kuarkan..
ayat dia yg mcm ni.. :

"ahku kan dah pinjam kan kat ang duit..
ang dah lupa ke weh?
ang ni kan..''

weh perempuan...
ahku baru mintak tolong sikit..
kau dah mula tuntut..
yg ahku dah tolong kau banyak..
ahku tak pernah tuntut tau dak..

ahku bukannya belanja kau makan je weh..
ahku siap bayar duit teksi kau weh..
siap beli hadiah untuk kawan kau weh..
yg kau ckp nak pinjam duit ahku..
sampai skg tak bayaq2 lagi weh..

kalau duit kau..
tuntut punya cepat..

kau mmg taktau malu ke weh?
cepat sangat lupa BUDI org?

ahku ni bukannya berkira atau kedekut ke ape..
even ada kawan ahku siap sindir lagi..
kata kat ahku mcm ni lagi :

kau dah tolong org tu..
jangan la nak ungkit2 dah..
ni mcm tak ikhlas je niat kau..

ahku bukannya nak ungkit..
cuma ahku terkilan kau tahu tak..
ahku tolong dia mcm2..
satu pengorbanan ahku dia langsung tak ingat..

tapi kalau dia punya pertolongan..
nak suh org lain ingat sampai kemati..

kalau mcm ni la perangai dia..
sampai2 bila pun dia susah nak cari kawan..
kalau kawan pun susah nak cari..
apatah lagi sahabat..

huh..

sabar je lah ahku dgn ang..




Older Post | Newer Post
The Disclaimer

بسم الله الرحمن الرحيم
Hi alls. I'm human and blahblah goes here. one quote for all of you, you follow me, and I'll follow you back :D

START your day with BISMILLAHIRAHMANIRAHIM, and END it with ALHAMDULILLAH, remember that :P

If you never THANK Allah after every SMILE, then you have no right to BLAME Him for every TEAR


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


My Link-Link




The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baldi Pink Yaya

Best View at GOOGLE CHROME!