Huru hara puteri
tak suka or benci?

Friday, 20 July 2012 @ 12:03 am | 0 Comment [s]


hye olls..

hari nih ahku nak kongsi pendapat..
tentang tajuk ahku la..

тακ ƨʋκα αтαʋ вɛиcι?

ukeh..

ahku siap besarkan lagi..

huahuahua..

korg ada tak kawan yg tak suka kat korg?
mesti ada an..
tipuu la kalau tak ada..

hahaha..

ahku?

jujur ahku jawab..
tak ramai kawan2 ahku yg suka kat ahku..

ada sesetengah org yg rapat ngan ahku..
ada sebab nye..

nanti la ahku citer..
dlm entri laen..
tulis kat sini panjang pulak..
lari dari tajuk..

hahaha..

back to the topic..

ada la sorg hamba Allah yg sangat tinggi darjatnya..
-manusia la tuh.. sape lagi..

hehehe..

ukeh.. ahku siyes nih..

ada sorg hamba Allah tuh..
ahku tahu dia tak suka ahku..
tapi jangan la tunjuk perasaan tak suka tuh depan2..

korg faham tak?
konfirm tak an?

dia ni jenis mcm pelik la sikit..
banyak org.. kalau tak suka kat ahku..
diorg layan ahku biasa2 je kat depan diorg..
diorg tak la tunjuk yg diorg tu tak suka ahku depan2..

TAPI

spesis ni pelik tau..
dia ni tak suka kat ahku.. and dia tunjuk depan2..

ahku bg korg satu contoh situasi..

A : B, boleh tak bg tahu apa jadual untuk esok?
B : (tanpa memandang muka si A.. dia pun bg tahu si C)
C, kau bg tahu dia (A) esok ada subjek bla, bla and bla

kalau korg kat tempat si A tuh..
apa yg korg rasa?

ahku lagi la..
rasa mcm terhina..
rasa mcm ahku ni teruk sgt..
rasa mcm tak layak untuk dia..

even kalau dia satu kumpulan dgn ahku..
dia akan seboleh2 nya merayu2 kat cikgu..
nak tukar kumpulan lain..

yg tuh ahku tak kisah la..
kau nak tukar kumpulan..kau tukar la..

tapi,

bukankah lebih elok kalau kau jumpa cikgu personally?
daripada kau menjerit kat cikgu depan satu kelas
yg kau taknak group ngan ahku..

satu nasihat utk org mcm kau :

kau percaya tak pada hukum Allah?
kau percaya tak setiap kebaikan akan dibalas dgn kebaikan?
dan
kau percaya tak yang
setiap keburukan akan dibayar dgn keburukan?

****
ahku fhm..
setiap org mesti ada alasan tersendiri
sbb tak sukakan seseorg tuh..

tapi ahku rasa cara kau
mempamerkan perasaan tak suka kau tuh..

salah weh.. 
kau buat org rasa diri dia hina.. tak layak kwn dgn kau...
apa.. kau ingat kau tuh bagus sgt ea?

ahku mcm malas nak panjang2 kan citer ni..
ahku harap.. bila kau baca blog nih..
kau ambik la positif..

jangan la pulak nak buat status fb sindir2 ahku..
ahku ni 'tak kuat' mcm kau..
ahku tak ada ramai kawan yg boleh sokong ahku
mcm kawan2 kau sokong kau..

ukeh?




Older Post | Newer Post
The Disclaimer

بسم الله الرحمن الرحيم
Hi alls. I'm human and blahblah goes here. one quote for all of you, you follow me, and I'll follow you back :D

START your day with BISMILLAHIRAHMANIRAHIM, and END it with ALHAMDULILLAH, remember that :P

If you never THANK Allah after every SMILE, then you have no right to BLAME Him for every TEAR


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


My Link-Link




The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baldi Pink Yaya

Best View at GOOGLE CHROME!