Huru hara puteri
cakap salah... tak cakap salah... :(

Monday 4 March 2013 @ 9:32 pm | 0 Comment [s]

hye.. lama betul ta update blog ni... maklum la.. sejak habes stpm.. and sejak kerja ni.. susah sikit..
ni pun, tetiba je tergerak hati na buka blog... na luah kan perasaan... and na ceritakan kat korg something..
errr... perasaan ke? huhuhu..

aku ada benda na citer.. benda ni berlaku time aku kerja laa.. aku tak nak la mention sape2..
and aku tak berpihak mana2 parti politik.. yg mana aku rasa betul.. dan yg tu aku sokong..
aku jenis tak mendengar pada satu belah pihak.. aku suka dengar dua2 pihak...
sebab na tengok yg mana satu betul yg mana satu salah..

so, baru2 ni.. kan ada program penyerahan BRIM tu..
kan ada desas desus dari media yg mengatakan TGNA ni menghina rakyat..
cakap rakyat mcm binatang.. so.. aku pun mcm tak caye la.. haih..
takkan golongan alim ulamak cakap mcm tu...
rasa musykil sikit.. untuk meyakinkan hati aku,
aku cari balik video tu... aku tengok balik.. takde pun TGNA ckp rakyat ni mcm binatang..
yg aku cuma faham apa yg TGNA ni cuba na sampaikan ialah..
kerajaan buat rakyat ni umpama binatang... 
duk beratur panjang2 nak tunggu 'makanan' (duit)..
oke.. kalau ta caya.. gi tengok sendiri video tu ea...

back to the story... aku pun sembang2 la dgn sorg hamba Allah ni (my old friend)..
pasal kerja.. pasal kawan2.. pasal nak sambung study kat mana..
then tiba2.. dia masuk unsur2 politik.. dia ckp mcm ni..
'' hey put.. ang tau dak.. aku sakit hati betul bila TGNA ckp mcm tu.. ada ke patut dia kata rakyat ni mcm binatang... harap je ulamak.. tapi mulut mcm cilake...''

terkejut aku dengar dia ckp mcm tu... terus aku mengucap.. dia cakap TGNA mulut mcm cilake.. 
aku ckp kat dia.. ta baik ckp mcm tu.. ta baek hina dia.. ulamak tu.. dia bole balas baleq kat aku..
dia cakap...

''aik.. ang ni pembangkang rupanya.. duk bela dia tu.. ang ni tak bersyukur betul la..
dah lah lahir kat hospital kerajaan.. belajar sekolah kerajaan.. ni nak masuk U ni..
nak masuk U kerajaan.. tak bersyukur betul la ang ni.. pi duk negara lain la weh...
ang patut bersyukur apa yg kerajaan da buat kat kita.. tanpa kerajaan.. siapalah kita weh.. ''

aku : WTH !

aku cakap kat dia.. bersyukur pada Allah.. Allah yg bagi nikmat kat kita.. nikmat utk kita rasa semua tu..
buat apa syukur kat kerajaan.. dia bukan tuhan.. tanpa kerajaan siapa kita? ko silap la weh..
aku belajar form 6.. pengajian am.. pasal kerajaan.. pasal pentadbiran..
siapa yg pilih kerajaan?? rakyat la..
sbb tu kita ada pilihan raya.. kita pilih parti mana yg boleh jadi pemimpin..
kita yg pilih kerajaan mana.. tanpa kita siapa kerajaan..

ni asal aku cuba sikit betulkan apa yg dia cakap tu.. boleh pulak dia ckp aku ni kuda pembangkang..
siap marah2 aku lagi.. modal dia asyik cakap tak bersyukur la ape la.. then duk kutuk2 TGNA..
ckp TGNA tu sebenarnya yg mcm binatang.. aku malas nak cakap apa.. aku pun diam je lah..
kang aku ckp banyak kang.. boleh jadi gaduh.. huhuhu...

time tu.. aku tunggu ayah aku dtg amik aku... nak balik rumah... dia pun na start enjin motor dia.. agak lama juga la dia nak start.. motor tu tak leh na hidup.. dia minta tolong aku start motor dia tu..
mengenangkan yg dia tu kwn aku.. aku pun tolong la.. baca bismillah.. then aku start..

alhamdulillah.. boleh... cuma aku terfikir... motor dia tu tak leh nak start lepas dia duk maki2 TGNA..
adakah itu kuasa Allah? wallahualam.. sebab aku ada juga dengar2 citer.. sapa yg kutuk2 TGNA atau ulamak2 ni tak kira la dia tu TGNA ke tak.. Allah bayar cash tao.. 
ape2 pun.. aku tak berani nak cakap lebih2.. 
sebab yg tu.. kita tak tau.. wallahualam.. cuma Allah je yg tahu...
well... apa2 pun.. kita patut jaga mulut kita... dari ucap benda yg ta elok...
meski pun kita ta suke seseorang tu.. jangan lah cepat menyumpah... takut nanti,
makan diri sendiri... kan ada pepatah melayu.. 
kerana pulut santan binasa...
kerana mulut badan binasa..



Older Post | Newer Post
The Disclaimer

بسم الله الرحمن الرحيم
Hi alls. I'm human and blahblah goes here. one quote for all of you, you follow me, and I'll follow you back :D

START your day with BISMILLAHIRAHMANIRAHIM, and END it with ALHAMDULILLAH, remember that :P

If you never THANK Allah after every SMILE, then you have no right to BLAME Him for every TEAR


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


My Link-Link




The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baldi Pink Yaya

Best View at GOOGLE CHROME!