Huru hara puteri
kerjaya sementara ^^

Saturday 6 July 2013 @ 7:19 pm | 0 Comment [s]


hye ollss...

dalam entri kali ni.. aku nak citer kat korang..
ape yg aku lakukan utk mengisi masa2 lapang aku time lepas habes STPM..

oke.. well..

let me start with this...

lepas habes periksa tu..
aku duk rumah.. dalam 2 hari je..
then, mak aku yg tolong carikan aku kerja...

dia suh aku kerja kat the store tu baleq..
haaaa...! kerja kat the storeee?
oh... noo...

tapi disebabkan beberapa faktor yg tak dapat ku elakkan..
aku kerja jugak laaaa kat the store tuu..

tarikh aku masuk sana..

17 DECEMBER 2012

huhuhuhu... sadisnyaaaa....

aku apply kat the store besar tu..
nama the store tu..

THE STORE WISMA DATO TOH ENG HOE

lalalalaa...

aku kerja sebagai cashier laaaaa...
kerja lama aku dulu..

for your information... lepas SPM aku pernah kerja kat sana taooo dulu.. 
then aku berhenti sbb dah abis contract.. heee..

bila first day aku kat sana.. aku kena training jadi wrapper je..
heee.. dalam ingat ta ingat la mcm mana na hit machine tu.. heeee...

then.. aku gi rehat pukul 2, lepas tu sambung jadi wrapper balik..
dalam pukul 6 cam tu.. baru kak irah (senior cashier) panggil aku suh hit machine dia..

huhuhuhu..

agak kekok laaa.. da lama ta hit machine..
pegang duit banyak2.. time tu agak tersasul jugak la bagi balance duit kat customer..
naseb baek kak irah ada.. heee.. kalau taa..
short la account dia.. heee..

begitu lah hari aku first day kat tempat kerja aku..

nak di jadikan ceritaaa..

malam sebelum aku balik kerja tu... abg wan (asst supv) bg tau aku..
dia ckp, aku kena transfer pergi the store lagi satu..

whattttttt????

aku tanya dia, the store mana? dia jawab..

THE STORE JALAN KOTA..

hek eleh.. dekat jeee.. aku ngat kan kene transfer gi kamunting... hihihi..
so.. tak pe laaa.. hati ku rasa berdebar2.. kihkihkih..

aku menunggu hari esoknya itu dengan penuh kesabaran...


**-**-**-**-**-**

esok nya tuu, aku pun dengan hati yg berdebar2.. pergi lah the store ni..
selidik2.. belek2.. ooo.. rupa nya EXECT sini MELAYU...
waaaa.. sonok nye...

hati ku berbunga2... jeng2..

seronok sangat2 kerja kat sini.. rasa mcm satu family.. mungkin kat sini the store ni kecik..
then, pekerja pun tak ramai.. banyak melayu jee..
mula2 tu ye laa.. aku agak kekok la jugaa... tapi lama kelamaan..
diorg kurasakan rapat.. macam satu keluarga yg bahagia..
aku langsung tak rasa stress kat tempat kerja aku yg baru ni..
rasa senang sangat2.. seronok..

jumpa ramai regular customer yg ohsem..
jumpa ramai supplier yg best2...
jumpa abg2 roti yg giler2..
jumpa driver2 lori yg terbaekk...

waaahhhh... rindu nya akuh kat diorg... huhuhu T_T

( # aku dah berhenti kerja dah.. sebab dapat kerja gomen..)

sob sob sob..

sejak aku kerja sini.. aku belajar macam2.. pengalaman yg tak mampu dibeli dengan wang..

aku belajar ragam dan perangai manusia..
aku belajar kerenah staff..
aku belajar erti persahabatan..
aku belajar erti kasih sorg ibu dkt anak..
aku belajar erti kasih sorg kakak kpd adik..
aku belajar erti kesabaran..
aku belajar bagaimana rasa menjadi pekerja dibawah majikan ca ya nun alif..
aku belajar bagaimana pekerja bawahan dilayan oleh majikan..

banyak lah aku belajar..

segala teguran, nasihat, didikan yg diorg bagi tu..
buat aku rasa 'mahal' sangat2.. sebab..
benda tu kita peroleh dari experience kita sendiri.. 
benda yg tak akan diajar di sekolah..

okay.. sampai sini yaaa.. nanti aku post lagi..
hukhuk..

tata~





Older Post | Newer Post
The Disclaimer

بسم الله الرحمن الرحيم
Hi alls. I'm human and blahblah goes here. one quote for all of you, you follow me, and I'll follow you back :D

START your day with BISMILLAHIRAHMANIRAHIM, and END it with ALHAMDULILLAH, remember that :P

If you never THANK Allah after every SMILE, then you have no right to BLAME Him for every TEAR


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


My Link-Link




The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baldi Pink Yaya

Best View at GOOGLE CHROME!