Huru hara puteri
parasite .. banyak dkt hutan !

Friday 8 November 2013 @ 7:02 pm | 0 Comment [s]

perghh.. dah lama gila ta update blog nim..
maklum laa.. skg dah ada kat U.. susah sikit nak update..
line wifi dah la susah na dpt.. 

cuma hari nim.. aku tergerak hati sikit..
nak meluahkan perasaan aku kat sini.. 
kalau aku luahkan perasaan kat fb..
semua org tahu..
nanti di komennya mcm2...

cerita nya bermula begini...
jeng jeng jeng ..

ari tu.. masa kelas soft skill.. aku kene la buat kumpulan utk soft skill..
kami diberi tajuk tentang mcm mana na dpt kan dana utk derma kpd anak2 yatim..
so, na dijadikan cerita .. aku bg la mcm2 idea..
dah la kumpulan aku tu pasif hampir kesemuanya..
aku tanya pendapat , sikit pun tak heran..

aih... geram sungguh arrr...

so, aku pun bg la idea aku.. aku cakap la..
apa kata kita buat konsert amal.. sebelum tu, kita adakan gerai jualan..
kita buat la jambori sale.. jual baju2 terpakai.. sbb mudah...
ta yah susah2 na cari modal.. kita tanya je la, sape2 yg berniat na dermakan baju..
nanti kita pilih la.. baju mana yg elok.. baju mana yg ta elok..
baru kita jual balik..

then, hari kemuncak.. kita panggil la artis or v.i.p dtg..
buat concert amal.. bg tahu diorg ni concert amal.. so, tiada bayaran..
time tu nnti.. ajak anak2 yatim dtg makan2 sekali ke dgn diorg..
kita buat la dlm 3 hari projek nim..
yg jualan gerai tu, boleh suruh pelajar2 unimas lain berniaga kalau diorg nak..
duit sewa gerai , kita salurkan sbb derma kpd anak2 yatim tu.

tiba-tiba..
ada lah sorg makhluk Allah nim ckp..
aku ta bape na setuju la dgn cadangan ko..
yg pasal jambori sale tu.. jual baju2 terpakai.. eeii.. geli arh..
pakai baju yg org lain dah pakai.. 
lagi pun, mana ada org Malaysia pakai baju yg org lain dah pakai..
kalau aku jd customer pun.. aku tak beli larh..
bluek.. na muntah laa.. ta geli ke??
so low class...
pergh.. aku terkejut gila dia ckp mcm tu..
geli ??? 
aku tengok cara dia.. pemakaian dia..
oo.. patut laaa..

dengan shawl yg bling2..
jam tangan roxy..
iphone dkt tangan, mini ipad dlm bag gucci..
baju havoc gila.. seluar khaki..
kasut jimmy choo..

anak org kaya rupa nya...
patut la geli sangat na pakai baju bundle mcm tu..
sampai cara ckp pun menghina org..

well, hallooo..
tak semua org mampu mcm ko...
mampu beli iphone bagai..
aku terus terang ckp.. aku oke je pakai baju bundle..
ta de na geli ape.. ta de gatal2 pun.. elok je..
sihat wal afiat lagi tu..

please , not all malaysian are like you..
its up to your way of life..
whether you can fit or not to wear those kind of things..
some people may not affordable to buy all sort of things like yours..
and, please.. do not insult those who love to wear / buy bundle cloths..
you are just like a parasite.. still depends on your father and mother..





Older Post | Newer Post
The Disclaimer

بسم الله الرحمن الرحيم
Hi alls. I'm human and blahblah goes here. one quote for all of you, you follow me, and I'll follow you back :D

START your day with BISMILLAHIRAHMANIRAHIM, and END it with ALHAMDULILLAH, remember that :P

If you never THANK Allah after every SMILE, then you have no right to BLAME Him for every TEAR


Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


My Link-Link




The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Baldi Pink Yaya

Best View at GOOGLE CHROME!